Wednesday 13 March 2013

20 tahun...

      'Doom' terhenti lamunan 20 thun lepas yg masih segar dalam ingatan.. Kini setelah sekian lame mendaki puncak ke puncak akhirnya aku mampu untuk meraih gelaran sarjana muda Quran Multimedia. Walau pun pernah terdetik di sudut hati kecil ini "mampu ke aku bersaing ngan pelajar biasa kat luar sana yg hakikatnya penuh menumpukan kejayaan dunia semata mata" .Akhirnya jawapan itu terbalas..

     Dalam menjalani kehidupan pelajar ,biasanya hari indah dengan pemandangan tertumpu keaarah monitor komputer riba yang terpaku di depan mata dan dikelilingi dengan buku buku yang harus di mentelaah..Mungkin agak janggal pada permulaa tapi sekarang dah mcm permandagan wajib.. Biasalah kata orang-orang tua ala  bisa tegal biasa..Tanpa mengedahkah waktu aku terus mengarang blog yg agak merungsingkan kepala.."kriiik" kedengaran salah seorang rakan sebiliku Razin yg baru lahir dari mimpi indahya..Dan terus bergegas ke belakang kerusiku lalu menerpa bahu ku dan bertanya dengan loghat kelantanye"mung takdok kelah ko?"

     Nafas yg tadinya menderu seperti biasa terhenti seketika lalu menderu seperti air di sungai ..'Ahhhhh' getusan di hati ini..kenapa tak perasan jam..Dalam keadaan terencot rencot untuk mengenakan seluar pada tubuhku sambil mencapai beg duit di sisi meja ..aku terus begegas ke kenderaan ku yg bewarna kuning pudar yg bernombor JHB5382..

      Sesampai sahaja aku terus meraba ke keseluruh badan.Di situ terasa penyesalan yg teramat sangat ..Tanpa mengedahkan orang yg berada di sekeliling aku terus menjerit 'ahh sengallah!!!'..Aku lupa membawa kunci kereta..Aku kembali bergegas ke bilik yg berada tingkat 4 diatas tapi terasa 40 tingkat..Sambil mulut tak berhenti berkumat kamit menyumpah seranah diri sendiri..



      Dengan lajunye aku menderu kenderaan ku ke fakulti.. Lalu terus bergegas ke kelas "Salam, sorry madam im late".....Beberapa saat kemudian terdengar suara madam menyapa."Eherm....Mr. Photographer where you tie...Sambil mengaru-garu kepala aku menjawab dengan rasa serba salah.."My tie hhihihihihih...gone teacher..." Lalu Madam terus memberi peringatan..."Dont push to far..Next week i will chase you." Dengan selamba aku membalas senyuman yg tak seberapa ikhlas..Selama 2 jam menjalani liku liku kebosanan...Sambil melihat kesekeliling kelas dengan keranah yg bermacam macam dengan zaki yang sedang mengigit kuku, Don yg sedang berkumat kamit menghafal lagu untuk di muat naik ke muka buku dan macam macam lagilah..




No comments:

Post a Comment

Toad Jumping Up and Down